piątek, 18 stycznia 2013

Dialogi dla młodszych dzieci.

Dialog i rozmowa to tematy, którymi się interesuję i którymi zajmowałam się w mojej pracy doktorskiej. Dlatego też idea pisania komiksu dla nastolatków, każe przypomnieć mi jak ważna jest nauka języka mówionego, najlepiej przedstawionego w sytuacjach naturalnych u małych dzieci. Dialog wykorzystywany jest w pracy z młodszymi dziećmi – w nauce czytania oraz wprowadzaniu prostych sytuacji komunikacyjnych. Pisanie sylab w dymkach pokazuje, co zostało powiedziane i przez kogo.
Na poniższych skanach widzą Państwo kilka sytuacji dialogowych z pomocy edukacyjnych tworzonych do pracy metodą symultaniczno-sekwencyjną. W zestawie KOCHAM CZYTAĆ Jagody Cieszyńskiej takich książeczek jest 18! Wszystkie sylaby przedstawione są w sytuacjach komunikacyjnych - główni bohaterowie rozmawiają ze sobą. Dzieci powtarzają i uczą się czytać bardzo chętnie. W zestawie MOJE SYLABKI i podręczniku KOCHAM SZKOŁĘ w sytuacjach dialogowych przedstawione są różne zwierzątka lub ludzie mówiący różnymi językami po to, by ćwiczyć czytanie. W komiksach i rozmówkach z ZABAW TUTUSIA przestawione są naturalne dialogi uczące łatwiejszych i trudniejszych wymian. To tak krótko.
Przypominam, że również w dzienniczkach wydarzeń opis sytuacji rozpoczynamy od rysunku i zapisu rozmów w dymkach.





Źródła obrazków:
Kocham czytać, Jagoda Cieszyńska
Moje Sylabki, Elżbieta Ławczys, Agnieszka Fabisiak-Majcher
Kocham szkołę, Jagoda Cieszyńska, Agnieszka Bala, Matra Korendo
Zabawy Tutusia, Faustyna Mounis, Elżbieta Ławczys

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz