sobota, 30 listopada 2013

Kalendarz adwentowy 2013

Tradycja kalendarza adwentowego chyba przeniknęła do nas na zawsze - lubimy ją. W Polsce nie znaliśmy, tu, w Austrii, przygotowujemy kalendarz co roku. I tak łączą sie te dwie kultury,w których żyjemy. Czy aby tylko dwie? :-)

Ja - już mnie znacie:-) - staram się włączyć w tę zabawę coś polskiego, coś z polskiej tradycji, z polskiej kultury, coś z czytania po polsku... ;-)

Mamy ładny kalendarz - autko - tu nasz kalendarz z zeszłego roku:
Kalendarz adwentowy w dzienniczku

Ale w tym roku liczymy się z podróżami w tym czasie, więc szukałam czegoś prostego, byle można było szybko złożyć albo zabrać ze sobą parę elementów. Padło więc na proste, sprawdzone torebki. W torebkach mamy karteczki z tekstem: jedno zdanie np: DZISIAJ JEST SOBOTA 7 GRUDNIA - do czytania dla Maksia (przy okazji trenujemy daty, dni tygodnia i czytanie po polsku) oraz drugie, które ja będę czytała: zagadka związana z tradycjami Bożego Narodzenia. W torebce jeszcze kilka rózrorakich naklejek dla Maksia i Ali i koraliki do nawlekania, chciałam powrzucać jeszcze figurki do szopki, ale nie zdążyłam znaleźć ładnych. Może w trakcie Adwentu uda się! W zeszłym roku wklejaliśmy podobne zdania i otrzymane naklejki do dzienniczka wydarzeń - może i w tym roku tak zrobimy! Miła pamiątka!

Poniżej wrzucę moje proste zagadki, może ktoś skorzysta i szybko dziecku kalendarz zrobi. Proszę bardzo.
A oto nasz kalendarz - prosty, niezbyt wyszukany artystycznie, ale mam nadzieję ucieszy nawet taki dzieci...:


DZISIAJ JEST NIEDZIELA, 1 GRUDNIA.
JAK NAZYWA SIĘ CZAS - 24 DNI – CZEKANIA NA URODZINY JEZUSKA – CZEKANIE NA ŚWIĘTA BOŻEGO NARODZENIA?


DZISIAJ JEST PONIEDZIAŁEK, 2 GRUDNIA.
MA SKRZYDEŁKA I LATA PRZEZ SZYBY. ZABIERA LIST DO ŚW. MIKOŁAJA! KTO TO?


DZISIAJ JEST WTOREK, 3 GRUDNIA.
PIECZEMY JE I OZDABIAMY, W CZEKOLADZIE MACZAMY I CUKIERECZKAMY OBSYPUJEMY. MOŻE NA CHOINCE POWIESIMY! CO TO?


DZISIAJ JEST ŚRODA, 4 GRUDNIA.
PADA Z NIEBA ZAMROŻONY DESZCZ, ŁADNE MA PŁATKI I BIAŁY KOLOR? CO TO?


DZISIAJ JEST CZWARTEK, 5 GRUDNIA.
MA ZIELONE GAŁĄZKI, WIESZAMY NA NIEJ KOLOROWE OZDOBY. CO TO?


DZISIAJ JEST PIĄTEK, 6 GRUDNIA.
DZISIAJ PRZYCHODZI MIKOŁAJ!
JAK SIĘ NAZYWA KOLACJA, KTÓRĄ SIĘ JE W DNIU URODZIN JEZUSA?


DZISIAJ JEST SOBOTA, 7 GRUDNIA.
DZISIAJ JEST SPOTKANIE POLSKICH DZIECI. BĘDZIEMY ROBIĆ KARTKI ŚWIĄTECZNE!
GDZIE URODZIŁ SIĘ JEZUS? W JAKIM MIEŚCIE?


DZISIAJ JEST NIEDZIELA, 8 GRUDNIA.
JAK MIAŁA NA IMIĘ MAMA MAŁEGO JEZUSKA?


DZISIAJ JEST PONIEDZIAŁEK, 9 GRUDNIA.
JAK MIAŁ NA IMIĘ OPIEKUN MAŁEGO JEZUSKA?


DZISIAJ JEST WTOREK, 10 GRUDNIA.
CO ŚWIECIŁO NA NIEBIE, JAK URODZIŁ SIĘ JEZUSEK?


DZISIAJ JEST ŚRODA, 11 GRUDNIA.
GDZIE JEZUSEK SPAŁ ?


DZISIAJ JEST CZWARTEK, 12 GRUDNIA.
CZYM PRZYKRYŁA MARYJA JEZUSKA?


DZISIAJ JEST PIĄTEK, 13 GRUDNIA.
DZISIAJ PRZYJEDZIE ZOSIA! HURA!
CO ŚPIEWAŁY ANIOŁY JAK URODZIŁ SIĘ JEZUSEK?


DZISIAJ JEST SOBOTA, 14 GRUDNIA.
PRZYSZLI DO MAŁEGO JEZUSKA ZE SWOIMI BARANKAMI!? KTO TO?


DZISIAJ JEST NIEDZIELA, 15 GRUDNIA.
PRZYSZLI DO MAŁEGO JEZUSKA Z PIĘKNYMI PREZENTAMI – DARAMI!? KTO TO?


DZISIAJ JEST PONIEDZIAŁEK, 16 GRUDNIA.
NA CO CZEKAMY WIECZOREM PRZED WIGILĄ? NA PIERWSZĄ….


DZISIAJ JEST WTOREK, 17 GRUDNIA.
CZYM DZIELIMY SIĘ/ŁAMIEMY W WIGILIĘ, KIEDY SKŁADAMY SOBIE ŻYCZENIA?


DZISIAJ JEST ŚRODA, 18 GRUDNIA.
JAK SIĘ NAZYWAJĄ PIOSENKI, KTÓRE ŚPIEWAMY NA ŚWIĘTA BOŻEGO NARODZENIA?


DZISIAJ JEST CZWARTEK, 19 GRUDNIA.
JAKĄ RYBĘ JEMY NA WIGILIĘ?


DZISIAJ JEST PIĄTEK, 20 GRUDNIA.
CO SIĘ WIESZA NA CHOINCE?


DZISIAJ JEST SOBOTA, 21 GRUDNIA.
PIĘKNE, OKRĄGLUTKIE KULE WISZĄ NA CHOINCE… CO TO?


DZISIAJ JEST NIEDZIELA, 22 GRUDNIA.
JAK SIĘ NAZYWA MSZA W KOŚCIELE, W WIGILĘ O PÓŁNOCY?


DZISIAJ JEST PONIEDIZAŁEK, 23 GRUDNIA.
JAKIE SĄ DANIA WIGILIJNE?


DZISIAJ JEST WTOREK, 24 GRUDNIA.
DZISIAJ JEST WIGILIA! HURA! URODZINY JEZUSKA! NIECH ŻYJE NAM!
KIEDY BĘDZIE NASTĘPNA WIGILIA?

A tu widziałam super pomysły na kalandarz w przyszłym roku: Przedszkole pod brykającym gagatkiem oraz http://ziziandmyworld.blogspot.co.at/; i tu jeszcze: http://www.hugoimatylda.blogspot.ie/2013/11/nasz-kalendarz-adentowy-czyli-jak.html

Jak pewnie już wiecie, przez cały czas Adwentu nie będzie mnie na FB! Taki pomysł mojego siostrzeńca: "Czas Adwentu czasem bez FB" - przyłączyłam się! Będę na blogu pisała posty, czytam maile, odbieram telefony. Nie ma mnie na FB!

10 komentarzy:

  1. Jeszcze na FB Kasia Garus pisała o fajnym kalendarzu sylabowej krzyżówce, ale nie wymyśliłam... Może w przyszłym roku! Pozdrawiam Kasiu!! (ciągle jednak zasilanie jest...)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, po Twoim poście nabrałam chęci na taki kalendarz. Co do figurek, daj mi namiary przyślę coś Wam. Maila znasz, pa

    OdpowiedzUsuń
  3. Joe 1 grudnia 20013
    Swietny pomysl na adwentowy kalendarz. Dzieci na pewno sie uciesza.i bedzie frajda.pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziś pierwszy dzien - dzieci były zadowolone z kalendarza. Zagadki w kalendarzu w tamtym roku miała Faustyna - nie wiem czy trudniejsze czy łatwiejsze? Nie pamiętam w jakiej tematyce? Te nasze trochę trudne dla Makusia chyba, ale się dowie:-) Przecież podpowiem;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mialam, zagadki byly o tematyce zimowej, bardziej rozbudowane, rozne, jesli chodzi o trudnosc. Spojrz na mojego bloga jakis rok wstecz :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Doskonały pomysł z tymi zagadkami. U nas jakoś ni ma tradycji kalendarza adwentowego, ale teraz troszkę żałuję.

    OdpowiedzUsuń
  7. Elu, tak mi wczoraj zrobiłaś smaka na kalendarz, aż go w końcu zrobiliśmy. Dzieci zadowolone, starszy wręcz entuzjasta, sam mi całe popołudnie pomagał w tworzeniu. Dziękuję za inspiracje.
    PS. jak na razie fb mi nie brakuje ;-))

    OdpowiedzUsuń
  8. Elcia, super fajny pomysł z tym kalendarzem! Bardzo mi się podoba! My też mamy robiony domowo, obok "spaceru tylko z tatą", "kawy na mieście tylko z mamą" jest jeszcze masaż stóp i gorąca czekolada z bitą śmietaną, piankami, posypana kruszonymi cukierkami i...zasmażka :-)! Super!

    OdpowiedzUsuń