czwartek, 5 grudnia 2013

Polki w Słowenii - POLECAM Z PÓŁECZKI



Słowenia blisko Austrii jest... Sąsiadują.

Nie wiem o co chodzi, ale mam wrażenie, że jakaś uczelnia artystyczna z Polski wysyła swoje studentki na plenery do Słowenii... potem, (mówiąc kolokwialnie), "wyhaczają" je Słoweńcy i ONE już tam zostają! Całe szczęście, chwała Panie Boże, ufff... artystkami pozostają! Polkami pozostają! Malować nie przestają!! Piękne rzeczy tworzą. Pozostaje przedstawić Wam dwie Panie, ktore zachwyciły mnie swoim talentem...

Cieszę sie bardzo, iż mogę poznać Was z Polkami ze Słowenii: Joanną i Kasią.

Joasia!!!: Na mojej półeczce stoi książka ilustrowana przez Joasię - jest to "Proces kozła w Wiśniowej Górze" Josipa Jurcica (c z ptaszkami), tłumaczona na język polski!!, ilustrowana przez Joannę Zając - Slapnicar (c z ptaszkiem). Cudowna opowieść!


Muszę przyznać, że bardzo przyjemnie czyta się i ogląda książkę, kiedy wie się, że jest w niej "wkład" Polki, która mieszka poza Polską i łączy w jakiś sposób swoją pracą i twórczością dwa kraje.
Polecam obejrzeć stronę: joanna-zajac-slapnicar zajrzycie i już będziecie wiedziec... Znaleźć tam można też więcej ilustracji z książki.

A potem:
Kasia, Dizzy Ivy:
Maluje w Słowenii i pisze o Słowenii (troszkę za mało:-) Zanmy się z netu jedynie, ale kto wie...w końcu niedaleko! JA sobie tak oglądam i oglądam to, co Kasia maluje i pzrymierzam w myślach do ścian w domu...Polecam obajrzeć!:

dizzyivy.blogspot.co.at
inslovenia.blogspot.co.at

Joasia ma córeczkę Helenkę a Kasia... spodziewa się!!!
Pozdrawiam zza miedzy!

Cieszcie nas swoją twórczością!

Ja to oczywiście marzę o dniu, kiedy "roztrwonię" pieniądze i kupię coś malarskiego u Was!
A! i kiedyś pojawiła się u mnie na Dwujęzyczności jeszcze jedna dziewczyna ze Słowenii - chyba z Ptuj - zgubiłam jakoś ją! Nie kojarzycie? I coś mi świta, że ona też z tych zdolnych malarsko!!! Jeżeli się tu pojawi - proszę o przypomnienie mi siebie:-)

7 komentarzy:

  1. Przeczytalam pierwsze zdania i juz chcialam krzyczec: jeszcze Dizzy Ivy!! Ale widze, ze ja masz ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooooo... łezka mi sie w oku zakrecila, ale w ciazy jestem, wiec moge sobie na to pozwolic! ♡ Dziekuje Elu i Kasiu, ze mnie odwiedzacie od czasu do czasu! :* Wszystkich pozostalych goraco zapraszam!
    Obiecuje, ze od Nowego Roku zaczne pisac wiecej! Ach... i to ja jestem z Ptuja:) Wtedy na poczatku mialam jeszcze jeden blog, ktory chwilowo zamknelam:) Elu, faktycznie mamy do siebie ˝rzut kamieniem˝. Wierze, ze uda nam sie jakos zorganizowac spotkanie:)
    Pozdrawiam! ♡♡♡
    Kasia/Dizzy Ivy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, płacz ile wlezie, w tym stanie wypada:-)
      A , to Ty z Ptuja..
      Ale była jeszcze jakas dziewczyna - bo myślałam wtedy, zeby ją z Tobą skontaktowac, a Joasi jeszcze nie znałąm... Moze się objawi jakoś...
      Jak się robi takie ładne serduszka? ;-)

      Usuń
    2. Serduszka po prostu skopiowałam:)
      A.. i nie działa mi link do strony Joasi:(
      PS. Widziałaś, już zaczynam "nadrabiać" w pisaniu! :)

      Całuję!

      Usuń
  3. Ale fajne the dziewczyny ze Słowenii..

    OdpowiedzUsuń